Rechtswissenschaftliche Fakultät JAZ

Annual Ceremony 2016 Graduate Campus

« Mobility – a meaningful end in its own right? »

Jahresveranstaltung des Graduate Campus der Universität Zürich

Donnerstag, 6. Oktober 2016, 18.00 Uhr

Universität Zürich, Rämistrasse 71, Aula, KOL-G-201

Informationen zum Programm und zur Anmeldung finden Sie hier:
 www.grc.uzh.ch/en/events/annual-events/Jahresveranstaltung2016.html

Junge Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler müssen Forschungsaufenthalte im Ausland absolvieren, wenn sie Aussicht auf eine Professur haben wollen.

Welche Fähigkeiten erwirbt man sich durch einen Auslandsaufenthalt? Welche dieser Kompetenzen sind für die unterschiedlichen Disziplinen unabdingbar?

Was gewinnen, was verlieren die Hochschulen durch die Mobilität der Nachwuchsforschenden? Wer profitiert in welchem Masse, und wer investiert?

Nachwuchsforschende aus der Schweiz melden sich anlässlich der Jahresveranstaltung des Graduate Campus an der Universität Zürich zu Wort. Sie diskutieren diese und andere drängende Fragen mit Vertretern der Professorenschaft und des Schweizer Nationalfonds.

Mit der Vergabe der Mercator Awards 2016 werden im Anschluss aktuelle Leistungen von UZH-Nachwuchsforschenden für die Wissenschaft gewürdigt und in eigens erstellten Kurzfilmen zugänglich gemacht.

Sie sind herzlich eingeladen! Die Veranstaltung findet in englischer Sprache statt.

Freundliche Grüsse

Ihr Graduate Campus Team

---------------------------------English version below-------------------------------------------------

« Mobility – a meaningful end in its own right? »

Annual Ceremony of  the University of Zurich Graduate Campus

Thursday, 6 October 2016, 6.00pm

University of Zurich, Rämistrasse 71, Aula, KOL-G-201

Further details about the event and registration information can be found at:
 www.grc.uzh.ch/en/events/annual-events/Jahresveranstaltung2016.html

Young researchers are expected to go abroad for research stays if they hope to become a professor one day.

What skills does one acquire through a stay abroad? Which of these competencies are indispensible for various disciplines?

What do institutions of higher learning gain and lose through the mobility of researchers? Who profits to what extent, and who invests?

Junior researchers’ voices are heard on the occasion of the Annual Ceremony of the University of Zurich Graduate Campus. They will discuss these and other pressing questions with representatives of the UZH and the Swiss National Science Foundation.
With the presentation of the Mercator Awards 2016 at the end of the ceremony, current contributions to science of junior researchers at UZH are recognized. Their achievements are made accessible to a wider audience through specially created films.

You are cordially invited to attend! The event will take place in English language.

Best regards,

Your Graduate Campus Team